Tredje veckan

(Inlägg skrivet 19/9, dock glömt av att publicera)
(null)

Vi är inne på tredje veckan av inskolning med M och det går åt rätt håll känns det som. Efter första veckan blev hon dock sjuk, som vi misstänkt, men så fick hon 40-gradig feber på lördagen. På söndagen var febern borta men hängig som hon var några dagar så stannade vi hemma både måndag och tisdag veckan därpå. Under onsdagen var det lite tuffare för M, så vi körde långsamt med 1h på förskolan och jag var med en liten längre stund i början. Så körde vi även torsdag och på fredagen fick jag lämna henne lite tidigare. Det var jobbigt då favoritfröken var ledig, men det gick trots det bra. Så i måndags började vi med att M fick vara med under maten och hon hade ätit rätt bra, men suttit i knät på en annan fröken.Helt okej tycker jag!
Idag var första dagen då jag lämnade av M nästan direkt vi kom fram, för hon är så medveten nu om vad som komma skall och blir orolig och ledsen så länge jag är med. När jag lämnar ifrån mig henne gråter hon men accepterar ändå att jag ska iväg och sträcker sig efter favoritfröken. Idag var även första dagen då hon grät lite snabbt för att sluta nästan direkt när jag hämtade henne. Så det går långsamt, men framåt. Imorgon är det 9-14 som gäller, då M ska få vara med under sovningen. Det känns lite jobbigt för mig, vi kommer dessutom ha M på förskolan endast från 9-12 när hon väl börjat ordentligt. Dock tyckte fröken det ändå var bäst att prova detta, utifall att. De skulle ringa ifall det blev väldigt ledsamt eller om det var något.  

Kommentera här: