Dag 4

Igår fick A följa med på inskolning och det hade tydligen gått väldigt bra! Så idag blev första dagen att börja "lämna" M lite själv. Jag följde med henne in och lekte lite och sedan, när det var dags att gå ut, så sa vi hejdå och jag gick ut genom grindarna. Det gick så smidigt att gå iväg, hon följde med hennes favoritfröken till lekplatsen och jag började skratta lite för mig själv. Det hade ju gått så bra! Dock, när jag stängde sista grinden, blev det jobbigt för MIG... fick ringa upp Alija och sedan Elin för att prata bort tiden lite innan det var dags att hämta. Fick ett sms ett par minuter innan jag skulle komma, där fröken sa att M hade blivit lite ledsen men hon hade lugnat sig och var nöjd, men trött.  Kom och hämtade M och när hon såg mig började hon gråta igen, mitt lilla hjärta! Gick dock över fort när jag sa att vi skulle hem och sova lite.
Summan av kardemumman är att det överlag gått bra. Det kommer dock dagar nu framöver där M kommer vara lite ledsen men vi får helt enkelt göra vårt bästa allihop. Jag är hemma i slutändan ändå, vilket känns bra, för kommer som sagt ta hem henne om det blir för mycket. Är så stolt över henne! (null)
På väg till förskolan i duggregnet
(null)
(null)
(null)
Redo för utelek utan mamma!

Kommentera här: