Kontroller och renovering

Idag har jag en sämre dag. Kan inte påstå att natten varit speciellt tung, inte någon natt direkt efter att Melissas femte tand kom ut. Trots det känner jag mig helt slutkörd! M testar en hel del och hon har dessutom en utvecklingsfas nu (enligt Liberos app). Misstänker dock att hon känner på sig hur något är på väg att hända. Hon hör hur vi pratar om lillan i magen och hon har även varit med ett par gånger på kontroll hos min barnmorska. Senast kontroll var igår och nena och dzedo följde med dit just för att M inte alls vill vara ifrån mig. Hon har aldrig gillat det men nu kan jag inte ens gå till ett annat rum här hemma för då blir hon så orolig och ledsen. Dock grät hon när jag inte kunde hålla henne och nena tog henne men det gick över fort när hon väl fick komma och kramas lite igen.
Kontrollen gick annars bra, mina värden såg bra ut och mitt sf-mått hade bättrat sig. Såg ju inte så bra ut vid förra kontrollen, då mim barnmorska tyckte att måttet borde ha ökat lite mer. Då hade jag 27 i mått, ökat 1 cm på 3 veckor. Den här gången hade jag ökat 3 cm på 3 veckor vilket barnmorskan tyckte var precis det som behövdes. Åkte till Näl på kontroll efter förra gången, just för att lillan hade känts lite slö och eftersom måttet inte hade ökat så bra. Väl där konstaterade de att allt vara bra och att hon förmodligen låg tvärsöver, vilket kunde ge ett mindre mått. Så det lugnade mig.
Denna gång på kontrollen hade jag dessutom gått upp som mest under den här graviditeten men det räknade jag med, med tanke på hur jag ätit den senaste tiden haha! Kände dock att jag får skärpa till mig lite nu, dels för min energi försvinner fort om jag äter mycket skräp och dels för att jag inte vill gå upp alldeles för mycket så här i slutet. Vill vara så pigg och alert det går när det är dags! Känns nära nu, speciellt eftersom hon har lagt sig med huvudet neråt. Får gärna dröja lite dock, så vi hinner bli klara med renovering här hemma och så man hinner känna sig redo inför hennes ankomst. Vill gärna fixa det så mysigt det går här hemma så hon får det fint när hon får komma hem. Så i helgen åker jag och M till lola och stannar tills på söndag, då förhoppningsvis toaletten hunnit bli färdig! Det är kakel, klinker, ny toalett och duschkabin som ska fixas! Ev. nytt handfat men det är inte prio men det är ändå en hel del. Håller tummarna för att det går smidigt, vi får dessutom hjälp av en vän som jobbar med det där. Annars hade jag varit rätt nervös nu haha!

Får försöka fixa en bild på magen, glömde ta kort igår när vi gick in i vecka 33, men nu ska jag försöka vila lite innan Elin kommer och hjälper mig hämta upp ett större paket till mina tjejer. Sedan blir det fika! Välbehövligt!


Kommentera här: