Ett stort steg

(null)
Mina midsommartjejer.
(null)
(null)

SÅ stort det känns att vi från och med idag har ställt upp oss för en plats på förskolan till M! Har verkligen gått och dragit mig för det här men för varje dag som går så visar M att hon förmodligen är rätt redo för förskola. Hon växer så mycket, min lilla bebis. Vill egentligen ha henne hemma tills lillasyster ska skolas in med men tänker att det här är en möjlighet att få skola in M i lugn och ro. Det är dessutom 15h/vecka så det blir inga långa dagar. Då hinner jag dessutom ägna lite ensamtid ihop med minstingen i familjen.
I värsta fall, om M mot all förmodan skulle avsky förskolan, så tar jag bara hem henne igen och avvaktar.

Imorgon åker förresten A iväg. Känner mig rätt okej med att ha tjejerna själv, det här fixar jag! Ska dessutom vara hos deras nena och dzedo, även amidza kommer över, så jag får god hjälp. Lite nervöst känns det dock men jag är samtidigt nyfiken på att se hur det kommer gå. Någon dag kommer jag såklart ha tjejerna helt själv så vill mjukstarta det hela lite redan nu. 

Kommentera här: