Vecka 27

Idag går vi alltså in i vecka 27 med bebis! Har passerat 100 dagar och nu är vi på 97 dagar till BF. Tycker allt har gått så fort, framför allt nu med renovering i full rulle och med en dotter med tandsprickning och utvecklingsfas. Bebisen i magen rör sig så fort jag sitter ner en liten stund, hon verkar vara riktigt pigg! Får se hur det blir när hon är här hemma hos oss, om hon är lika pigg och aktiv då med. Har dessutom börjat känna av halsbränna, började natten till idag. Har för mig att det kom lite senare när M låg i magen och det var verkligen inget vidare. Dock har jag hört att halsbränna betyder att håret växer på bebis, så  vem vet, kanske blir en del hår på lillasyster med. Tror dock inte så mycket på allt som sägs kring flick/pojkmagar, hårväxt osv. men det kan vara roligt att spekulera. Längtar ändå väldigt mycket efter henne! Nervös inför livet som mamma till två små barn men allt faller på plats, det vet jag.

Vaknade idag med ont i halsen och förkylning, känner mig varm och allmänt tung i kroppen. Tror något virus ligger i kroppen, vilket inte alls är något vidare! Speciellt nu när vi ska börja renovera köket. Fasar för ännu mer stök och ingen tillgång till matlagning.. Dock blir det kanske en bra ursäkt till att inte vara tvungen att laga mat varje dag, haha.

Kommentera här: