Uppdatering

Jag är verkligen sämst på att uppdatera kontinuerligt här... ska försöka bli bättre men å andra sidan så prioriterar jag tiden med min familj och annat här hemma.
Hur som, nu befinner jag mig i sovrummet med mina tjejer som båda sover sött. A kollar lite till på tv innan även han kommer in och lägger sig med oss. Samsovningen funkar verkligen toppen för oss och jag upplever att vi alla får sova så bra det bara går tack vare den, vi känner oss trygga allihop.

Imorgon står namngivningskalas på schemat för oss. Det är Liv, Alexandra och Isacs lilla tjej som ska firas. Ser fram emot det! Liv blir för övrigt redan 6 månader imorgon, som tiden har sprungit förbi! Jag menar, denna sommaren börjar gå mot sitt slut och hösten står runt hörnet. Tycker det ska bli mysigt med höst ihop med min familj och det som väntar, förskolestart för M (vi fick en plats rätt snabbt och hon ska börja inskolning i september!) och lite egentid ihop med lillan. Det är dock en del som behöver införskaffas vad gäller bra kläder osv, men tror det åtminstone blir höstkängor och gummistövlar från Kavat. Förra året hade M Kavat och vi var verkligen nöjda! Utöver det är det fleecekläder, regnvantar, regnhatt, tumvantar, halsduk och mössa som är bra då min erfarenhet säger mig att barnen är ute en del.
Beställde en höstjacka till M från HM, får se hur den känns när den dyker upp.
M känns verkligen stor nu, kan knappt föreställa mig hur det kommer bli när hon väl har vant sig vid förskolan!
Selma utvecklas väldigt snabbt med, känns som att bebistiden snart är förbi. Hon började vända sig väldigt tidigt och nu är hon redan så stark i nacke och gör tappra försök till att ta sig framåt på mage. Skratta och prata började hon med tidigt med, för 1,5-2 månader sen, och vi märker hur hon försöker greppa saker och ting hon ser framför sig. Jag vill påstå att hon är en snäll bebis, precis som M var. Dock har vi inte riktigt fått till vagnspromenaderna men tror att hon blivit lite mer trygg nu och hon ligger mer och mer i vagnen under kortare perioder. Så ska definitivt öva på att få komma ut på mina efterlängtade promenader! Har blivit promenader i bärsele eller till och med med M i vagnen, men långt ifrån varje dag som jag egentligen hade önskat.
(null)
Min snälla Selma.
(null)
Känner sådan stolthet för dessa tjejer!

Kommentera här: