13 dagar

Ordentlig nedräkning tills vi får se vår lilla älskling i magen. Det som är lite spännande, och stressande, är att det kan ske i princip när som helst nu. Stressande då vi inte är helt klara här hemma, vill verkligen ha fått städat ordentligt och fixat det sista på renoveringen. Usch, vad sega vi är med det! Stressande också då jag känner att min och M’s dagar själva är på nedräkning och det känns lite trist, samtidigt som jag såklart längtar till att lillasyster ska komma in i vårt liv.

Annars så är jag väldigt trött och seg nu, saknar att ha min kropp för mig själv och att vara pigg och lätt i stegen. Har dock ätit rätt dåligt, mycket skräpmat, godis osv. vilket bidrar till att jag känner mig tömd på energi snabbt på dagarna. Försöker skärpa mig nu det sista så jag orkar! Svårt när kroppen skriker efter glass i stora lass varje dag bara, haha. Glass och ananas. Det första jag tar och äter när M somnat och jag får lite tid över, som just nu. Ska mumsa lite till innan jag lägger mig, varit en del uppvak på nätterna det senaste så får passa på att vila när jag väl kan. Tycker dock vi fått till det i sovrummet med M’s nya säng. Vi samsover fortfarande men nu står en växasäng från Ikea längst in mot fönstret och så står vår säng alldeles bredvid. Hoppas på att det ska fortsätta funka även när lillan kommit, antingen får hon ligga mellan mig och A, men ska ställa in vaggan i sovrummet med. Ska ta lite kort på det hela när det är klart, först ska bara en vägg målas och vi väntar på vår nya garderob som ska komma i slutet av den här veckan.
 
Imorgon väntar en dag med besök hos min bm för att kolla SF-måttet igen, peppar peppar. Sedan är tanken att vi åker till Göteborg och hämtar liggdelen till vagnen. Ska även passa på att köpa samma laminatgolv på Ikea till sovrummet som vi har i tjejernas lekrum. Annars har vi köpt ett ljusare trägolv idag på Ikea här i Uddevalla, till vardagsrummet. Hinner förmodligen inte lägga det innan bebis men det var en utgående produkt så vi passade på. Måtte det mesta bli klart här hemma! (null)
Vecka 39 (får se till att ta en ordentlig magbild imorgon)
(null) (null)

Mammas stora kärlek!

Kommentera här: