10 dagar

Har inte hunnit ta någon bra magbild än men ska försöka få det gjort. Känner att jag vill ha en sån där "sista magbild" och man vet ju aldrig när det väl sätter igång.

Just nu är jag och M hos hennes nena och dzedo (M ligger och sover) medan A är hemma och lägger golv i vårt sovrum. Ska bli så skönt att kunna ha sovrummet helt klart, dock väntar vi fortfarande på en garderob som vi egentligen skulle ha haft redan i början av veckan.. den som väntar på något gott, haha! Kanonfin dag ute så hoppas golvläggningen går fort så vi kan komma ute lite till med familjen, var ute och promenerade i stan en sväng innan vi kom hit till nena och dzedo.

När det gäller SF-måttet så såg det mycket bättre ut och min barnmorska var nöjd. Måttet hade växt 1,5 cm på bara en vecka så nu får jag gå och vänta på att det sätter igång av sig själv, som jag nog ville innerst inne. 10 dagar kvar till beräknat känns helt sjukt! M kom 3 dagar innan och jag har en känsla av att denna bebisen kommer innan beräknat med, men vi får se. Försöker ta till vara på den sista tiden nu och äta lite bättre, fylla på energin innan förlossning. Går sådär kan jag ju säga, haha! Skam den som ger sig dock. (null) (null)

 

Kommentera här: