1-årskalas!

Den här veckan har gått väldigt fort tycker jag! Eller rättare sagt så går oftast alla dagar väldigt fort. Många tror att det är "semesterdagar" när man är mammaledig men det är verkligen full rulle med en bebis! Det handlar om bra planering och att effektivisera sin vardag för att ens hinna med sina vanliga vardagssysslor. Jag är rätt så kass på att VILA när tillfälle ges också men det jobbar jag på.


I måndags fick jag bl.a. hem Melissas solglasögon som jag har tänkt att hon kan ha i Grekland. Gav henne även en smakportion av sötpotatis och som hon slukade den! Jisses, vad hon tyckte det var roligt, skrattade för fullt och log samtidigt som hon tog tag i skeden. Hon ville ha mer men eftersom hon har känslig mage så tog vi det lite lugnt.
På tisdagen fick hon lite mer sötpotatis och vad hon blev kladdig, haha! Fick byta om och insåg rätt fort att hon behöver hakklapp och det börjar även bli dags att införskaffa en barnstol med bricka där hon kan kladda hur hon vill. Har tänkt att köpa en från Ikea och sen har jag hittat ett konto på instagram där man kan beställa både stolsdyna och ett superfint marmor-mönster till själva brickan.

I torsdags var jag och Melissa på besök hos Lili och fick se hennes och Naims nyrenoverade och jättefina lägenhet! Myste lite där med kaffe och klappade lite på magen. Strax dags för Diar att kika ut! Efter nästan 3h blev Melissa trött och hade svårt att koppla av ordentligt så bestämde mig för att ta oss hemåt igen. Melissa somnade i vagnen så fort vi kom ut i friska luften, väldigt tacksamt då jag kunde ta ännu en promenad hem. Väl hemma hade jag fått paket från H&M, där min nya topp väntade! Verkligen fattat tyckte för både off-shoulder och volang, den här toppen var både och kombinerat. Snyggt, säger jag bara!

Igår, fredag, så blev Melissa 5 månader. Hann med att ta månadsfoto på henne och sen var det dags för BVC och vaccinationssprutor. Tycker det är fruktansvärt att gå dit med henne, glad och social som hon är, och sen helt plötsligt ska någon sticka henne i båda benen så att hon får så där ont så att hon snyftar även efter att hon lugnat sig. Får hela tiden påminna mig själv om att det är för hennes eget bästa som vi gör detta! Hade egentligen tänkt att ta en paus med smakportionerna, i och med sprutorna, men Melissa visade tydligt att hon väntade på sin mat så gjorde snabbt iordning lite morotspuré till henne. Svårt att säga men fick känslan av att sötpotatis gick hem en smula mer än vad moroten gjorde.

Sist men inte minst så har vi varit på Julions 1-årskalas idag. Melissa fick feber under natten men vi gick dit iallafall. Tänkte mest bara snabbt dit, lämna present och säga grattis men Melissa klarade av att vara där i några timmar innan det blev för mycket, varpå vi åkte hem med henne. Vi fick även en present från Julions mamma. Hon skulle gett den på min babyshower, ihop med en blöjtårta och lite andra kläder, men hon kunde inte komma den dagen och efter det så har vi knappt träffats. Idag, dock! Tyvärr var både blöjorna och de andra kläderna för små men klänningen var uppskattad och helt bedårande.

Kommer en bildbomb nu! Kan inte låta bli..

Melissas i sina nya solglasögon.
Glad tjej efter sin smakportion.
Innan andra dagen med smakportion.
Efter smakportion! Blev så kladdig att vi fick byta om.
På onsdagen kom Elins t-shirt! Nu ska vi matcha när vi fikar, haha.
Besöker Lili på torsdagen.
Visar upp mina tatueringar, nya toppen och ringen.
Lite finare plåster på efter sprutorna.
Kalasklädda!
Grattis Julion!
Dreggelmaja.
På väg hem efter 3h kalasande.
Helt bedårande!

Kommentera här: