Fredag

Ligger här i sängen, redan nerbäddad och ska snart lägga telefonen på laddning och sedan sova innan Melissa vaknar och vill äta. Så här ser alltså min fredagskväll ut, legat i sängen sedan strax före 20! Haha, helt sjukt hur vardagen ändå förändras. Fick frågan förut om det varit en stor omställning från mitt liv innan och nu när jag har blivit mamma. Mitt ärliga svar är nog att det helt klart är en omställning men samtidigt så har jag gått och väntat på den dagen, under hela graviditeten och även innan. Jag var rätt så klar med det liv jag hade levt innan. Jag var helt klart redo att axla mammarollen. Jag älskar att få vakna upp med Melissa vid min sida, se hennes fina leende och höra henne prata för fullt med mig. Att få busa med henne i sängen en stund innan vi går upp, äter frukost båda två (hon ammar och jag äter vanligt frukost) och sedan ta oss ut på en promenad . Idag var dessutom en sådan där härlig dag, när det har varit kallt och grått i flera dagar innan man plötsligt överraskas av sol och värme. Hämtade även ut ett paket idag, jag ÄLSKAR att få paket, på vägen tillbaks från promenaden och nu  börjar till och med kassörskan på Ica kommentera hur mycket paket det kommer till mig. Då är det nog läge att lugna sig lite, men att vara hemma så här på dagarna och hålla sig ifrån shopping är en utmaning för en sådan shopaholic som mig! Speciellt när man ser alla supersöta kläder och grejer som man vill skämma bort sin dotter med! 


Dags att blunda nu. Vi har en rolig dag imorgon att se fram emot, då vi hela familjen, och några vänner, ska ut tillsammans och äta på finare restaurang för  att fira Melissas farbror och min barndomsvän.

Måndagkväll. Redo för blåst och snö när vi skulle till farmor och fira farbror.
Tisdagkväll. Besök av våra vänner.
Tisdagkväll. Besök av våra vänner.
Ut på tur i sin nalleoverall.

Kommentera här: