Förlovningsmiddag 18/3

Var redo för en bildbomb i det här inlägget, men det är så roligt med bilder och mycket minnen med!


På fredagen kom Alija hem från jobbet och mamma hade åkt med honom till oss. När de kom så åkte vi ut och handlade inför lördagens middag, först i Orienthallen och sedan en sväng till Willys. Det roliga var att vi gick loss på fredagsmys med godis, snacks och annat men allihop somnade efter maten vi hade beställt med oss hem från restaurang Oregano!
För mig var det en rätt sömnlös natt då jag hade svårt att somna om efter att Melissa ätit vid 3-tiden, så lördagen startade vi upp ganska sent. När vi var klara med frukosten så var klockan strax efter 12, så då var det verkligen hög tid att börja med matlagningen. Jag hade ju även tänkt att pynta i vardagsrummet med grejerna från Kalasdekorationer, så kände av stressen minst sagt då gästerna skulle komma 15:00! Som tur var så är min mamma så snäll och stod för i princip all matlagning, så jag och Alija hann pynta vardagsrummet, mata och somna Melissa en stund och jag hann även fixa mig innan gästerna skulle komma.
Strax efter 15-tiden hade alla gäster kommit och oj vad mat det blev! Bosnisk pita och lamm med potatis och morötter i ugn, filippinsk pancit och lumpia och sist men inte minst så serverades det av den fina tårtan Alijas mamma hade gjort till oss. Godis och chips fanns med, det som vi inte hade hunnit med på fredagsmyset haha!
Det var full rulle men det blev väldigt lyckat och jag somnade med ett leende och en väldigt trött Melissa som fått så mycket intryck under dagen.
Familjen är verkligen allt, jag känner mig lyckligt lottad som fått så fina relationer.

Idag var vi helt slut, både jag och Alija. Tog en rejäl sovmorgon och var nog inte uppe förrän runt 12-tiden. Åt frukost ihop och tog sen en långpromenad tillsammans. Efter det satt vi i vardagsrummet och bara myste och planerade sommaren. Förhoppningsvis bjuder sommaren på en utomlandsresa för oss!
Blev så taggad av all planering att jag faktiskt klickade hem lite bra kläder till Melissa att ha när och om vi åker i sommar. Det blir förmodligen senare i augusti då, så vår lilla tjej kommer vara 8 månader. Känns helt sjukt att tänka så, känns som en bit kvar tills dess men samtidigt inte! Sommaren känns ju som den är alldeles runt hörnet, då våren börjat starta upp sakta men säkert nu.
Beställde även 2 baddräkter till mig, då jag är osäker på hur bekväm jag kommer känna mig med att visa magen i bikini. Min kropp har ju förändrats lite sen graviditeten, trots att jag har återhämtat mig snabbt efter graviditeten så ser magen garanterat inte ut som den gjorde innan. Det har ju trots allt legat en bebis där. Tror dock att magen kommer ändras lite till innan vi åker men vi får se. Det är ju samtidigt väldigt snyggt med baddräkt, finns så många fina modeller!
Vi får helt enkelt se hur sommaren blir, blir det en resa så kommer vi veta det snart dock då vi har tänkt att boka i tid så priserna inte skjuter iväg senare.

Här kommer bilderna från förlovningsmiddagen: 

Familjen samlad! Dock saknas Mede.
Förlovningstårtan.
Melissa med sin nena.
Melissa och hennes morfar.
Melissa med sin amidza.
Melissa och hennes babo.
Kusin Desmond.
Kusiner och mostrar.

Kommentera här: