Påskafton

Ligger i sängen och är helt slut efter idag. Inte gjort något särskilt ansträngande men stått på benen och stressat från runt 14 till 18 och de 4 timmarna kändes minst sagt som en hel vecka..
Dagen startade vi upp med våffelfrukost, gömde ett påskägg på flera olika ställen (till slut hittade M det) och sedan åkte vi iväg för att mata fåglar. Efter det åkte vi hem igen, M fick vila och sedan hade vi A’s familj på besök. De kom för att fira påsk med oss och framför allt för att fira med M. Hon fick påskägg och en söt liten kanin hennes nena hade gjort till henne. Mitt uppe i allt detta har jag tvättat bebiskläder och annat inför vår lillas ankomst, hann laga mat och sedan förbereda en påskbakelse till våra gäster. M var dock föga imponerad, haha.
Just att få tvätta bebiskläderna kändes så konstigt, att vi snart kommer ha en så liten människa hos oss igen och även att få se M’s gamla kläder och försöka förstå att hon ens har varit så liten! Längtar mycket efter lillan nu iallafall, dock en del kvar att fixa här hemma så hon får gärna avvakta lite innan hon kommer. Tiden rusar verkligen nu dock så snart är hon här! Längtar lite efter att få komma i mina vanliga kläder, att få komma ut och promenera med någon som förhoppningsvis sover gott i vagnen och att få ta in 2-barnslivet och bara vara.
Påtal om promenader med vagnen så är nu både en liggdel och en adapter till babyskyddet beställt så förhoppningsvis har vi det i nästa vecka. Kunde heller inte låta bli, så jag beställde även en liten väska man kan hänga på vagnen för bl.a. vattenflaska/termos, plånbok, mobil och annat smått man vill ha med sig. Nu när det börjar bli så fint väder ute med så hoppas jag på fina och härliga promenader medan Alija får hitta på något med M. M avskyr ju vagnen och sitter knappt i den längre så blir bättre att vi delar på oss vid de tillfällena.
Nej, nu ska jag blunda. Hör hur de smäller med påsksmällare här utanför men lyckligtvis kan M sova iallafall. Så även jag får passa på!
(null) (null) (null) (null) (null) (null) (null)





















Kommentera här: