Vecka 26

Idag var jag på kontroll hos MVC. Gick dit själv medan M fick vara hemma med nena och dzedo. Gick inte alls som jag hade hoppats på, då M somnade sent pga. fruktansvärd tandvärk och så är hon väldigt fäst vid mig, mer än hon brukar. Gjorde ont i hjärtat att lämna henne och även att få höra hur ledsen hon varit. Som tur var så var jag borta i knappt en timme och så fort jag kom hem var hon glad igen! Älskade hjärtat!

Kontrollen gick bra, mina värden såg perfekta ut enligt min barnmorska och jag skulle inte behöva ta extra järn alls den här gången. Lillasysters hjärtljud låg på 158, hon var vaken och hade dessutom hicka när vi lyssnade på henne. Viktmässigt har jag gått upp ungefär 8kg sen jag skrev in mig och det känns helt okej för min del. Ska jämföra det med när jag var gravid med M och se hur det ser ut men minns att hennes hjärtljud låg kring 158 med.

Kommentera här: