Barnmorskebesök i vecka 38

Idag träffade jag min barnmorska för de vanliga kontrollerna och allt såg fint ut men mitt SF-mått var sådär. Hade bara växt 1 cm sen sist så min barnmorska bokade in ett extra besök nästa vecka. Nu håller jag tummarna för att lillan sträcker lite på sig till nästa gång så måttet ser bättre ut. Frågade vad som skulle hända om måttet var densamma och min barnmorska sa att hon då skulle ringa in till NÄL och prata med dem, förmodligen kan det bli ett TUL då. Beroende på vad de skulle se där så skulle jag kunna bli igångsatt, då det kan vara att min moderkaka är dålig och bebis inte får näring att växa på.

Har lite blandade känslor inför allt det här, vill ju helst att allt ska gå så naturligt som möjligt med att kroppen startar upp förlossningen av sig själv men å andra sidan så kan en igångsättning vara skönt eftersom jag då vet när det är dags och kan planera in lite bättre hur vi gör med M. Tanken nu är att vi ska sova hos svärmor en vecka innan bf men man vet ju aldrig när det verkligen är dags.
Vi får helt enkelt se hur det ser ut nästa vecka!
(null)
Vecka 38.

Kommentera här: