4 dagar

4 dagar kvar till beräknat och nu börjar det verkligen kännas som att jag kommer gå över tiden! Fast det vet man aldrig, med M så gick mitt vatten just 4 dagar innan. Sedan kom hon ut, 3 dagar innan beräknat.
Om jag tänker på det jag vill ha ordnat innan så kan lillan få komma om ett par dagar och inte nu, haha. Däremot så är det tungt, riktigt tungt, och det gör ont emellanåt där nere. Känner hur det trycker på mer än innan och även hur det ömmar så något måste väl vara på gång?
Jag hoppas på en snabb och bra förlossning denna gång med, att både jag och lillan klarar det här ihop och båda får må så bra vi bara kan efteråt. Dels hoppas jag på det med för att få komma hem snabbt, hem till min stora tjej som fortfarande behöver sin mamma så mycket. Vill såklart ta det lugnt och njuta av lillan men det kan jag göra ihop med min familj som snart blir 4 på riktigt. Åh, den känslan!

Skrev förresten i förra inlägget om att det var så skönt att vara klar med alla golv hemma. På kvällen skulle vi ta ut de gamla garderoberna och sätta upp den nya i sovrummet, så amidza kom över för bärhjälp. Garderoberna är riktigt tunga och ena slank ur näven, knäckte golvet och tror vi alla kände hur all glädje bara sjönk bort, haha! Som tur var fanns det kvar några få paket på Ikea, så snabbt upp dit, hem och sedan blev golvet bytt igen. Även den nya garderoben blev ihopsatt. Ser riktigt snyggt ut nu! Ska bara sortera våra kläder imorgon och få in alltihop i garderoben. Sedan är det storstädning som gäller, så vi kan fokusera på varandra i lugn och ro när vi får komma hem. Just nu sover M, jag och Alija hos nena och dzedo. På plats ifall det sätter igång nu. Dock så kände både jag och A att det hade varit så skönt att få sova hemma men vi gör det här för att det är det bästa alternativet för M.

Nu blir det sängen! Får se ifall det blir något mer inlägg innan lillan, hade tänkt visa bilder på lägenheten när det är städat. Kanske ligger en liten bebis i sitt babygym eller i vaggan då, vi får se.  (null)
Fantastiskt väder idag så passade på att vara ute så mycket vi kunde! Pollen är dock mindre kul för mig som allergisk..
(null)

Kommentera här: