Vecka 10

Idag var jag och Missi på MVC för att ta lite prover, prata om graviditeten så här långt och BOKA RUL! Jag längtar med spänning tills dess nu, 27 november fick vi tid på Näl.

Alla prover såg bra ut och vad gäller vikten så låg den på samma som sist när vi var på inskrivningen.
Jag känner mig inte så gravid för tillfället, kanske en smula tröttare än vanligt och om jag inte ätit med 3 timmars mellanrum så blir jag verkligen hungrig. Dock är jag tacksam för att det blivit lättare vad gäller både illamående och trötthet. A har börjat jobba och idag började hans andra vecka men det går som tur är väldigt bra med Missi. Peppar peppar, hennes sömn börjar gå åt rätt håll nu med. Visst vaknar hon en del fortfarande men inte som tidigare de senaste veckorna. Kan ha att göra med hennes tandsprickning, för nu äntligen har nedersta tänderna spruckit igenom! Jag är så oerhört glad, och uppspelt, över att de är på gång på riktigt nu. Mammas stora tjej!

Annars rullar dagarna på som vanligt. Jag och A har börjat planera inför 1-årskalaset vi ska ha i december för Missi och har nu bestämt dag och lokal ska jag ringa imorgon. Skickat iväg inbjudningar med så att vi är väl förberedda när det kommer till mat och tårta sen. Känns stressigt men jag börjar tagga nu med! Lite beställningar har kommit hem inför kalaset med så tror det bidrar till känslan.

Kommentera här: