Fika

Idag har varit en så fin och solig dag. Dagen startade runt 9 med lite bus och mys och efter det frukost, fixade iordning mig och Melissa och sen gick vi så sakta ner mot Espresso House där mina tjejer väntade. Fikade ihop från strax efter 13-tiden till runt 16:30 och Melissa gör mamma lika stolt varje gång. Så glad och snäll. Lite gnäll innan matdags och hon sov även en liten stund under fikan men det är ju helt normalt! Blev iallafall överlycklig över att kunna fika gott även fast jag kör med mjölkfri kost igen. Chokladbollarna är mjölkfria och jag beställde en vanilla latte på havredryck, vilket jag tycker smakar riktigt gott! Havredrycken ger nästan lite extrasmak på köpet. Blev dock lite irriterad över att personalen totalt struntade i att det var lite kyligt eftersom de hade ställt upp dörren. Flera gäster försökte stänga dörren men den hade en spärr som ingen riktigt förstod sig på. Så till slut fick jag nog och gick upp, satt ju där med Melissa invirad i en filt. Fick hjälp av en av mina tjejer och även en kille som satt i närheten av oss. Vi gjorde uppenbarligen fel men löste det nästan ändå, men då kom till slut personalen eftersom jag nästan fick ta till våld för att få stängt dörren! Tråkigt att de bara stod och kollade på tills dess dock.. ja, ja. Tack för fina vänner och andra medmänniskor som hjälper en kvinna med bebis! Har faktiskt märkt att man får mer hjälp och omtanke när man går med barnvagn eller när man har med Melissa. Det tycker jag är väldigt fint! Dock hade jag önskat att man kunde visa samma fina omtanke och hjälpsamhet till ALLA runt omkring. Man får helt enkelt börja med sig själv så smittar det kanske av sig på andra. Hur som helst så fick jag Melissa att somna innan vi promenerade hemåt men blev upplockad av A innan vi kom hem, jag hade ett uppdrag på Torp att göra.


Melissa i sin pyjamas. Tiden rusar och storlek 68 börjar passa rätt bra nu!
Trött tjej på väg hem från fika.
Matchar med A.

Kommentera här: