2 dagar kvar till flytt!

Känns så spännande och som startskottet på ett nytt kapitel för mig. På fredag flyttar vi, kommer göra mitt bästa att få iordning allt så fort som möjligt så att vi kan förbereda oss för bebis ankomst sedan. Känns lite jobbigt med, då jag oroar mig för att jag ska ta ut mig själv och flytt är ju fysiskt påfrestande. Det hjälper ju inte heller att nästintill varenda person jag pratat med som vet att vi ska flytta nu på fredag alltid ska avsluta med "bär inget tungt nu, det får man inte när man är gravid". Fint med omtanken men det börjar gå mig på nerverna (hormoner?).

Annars har jag börjat med att rensa upp bland mina kläder, insåg att det är mycket som jag inte använder så då kan det vara skönt att inte bära med mig allt det till den nya lägenheten. Det blir några påsar som jag lämnar till PMU's klädinsamling. Är även på jakt efter bananlådor så att jag kan börja packa ner litegrann. Får se om vi kan åka runt och leta efter det sen, igår var de slut. Blir skönt att komma ut lite sen, vilar mig mycket nu eftersom jag har fått ta en paus i mina långpromenader då ryggen börjat göra ont. Misstänkte foglossning men kan även vara pga. att bebis växer mycket nu så det blir lite tyngre för ryggen. Känner dock hur bebis har växt, spänner och är hårdare nere vid magen. Så extremt mysigt, sitter och håller om magen när jag vilar mig och kollar på tv.

Kommentera här: